Przedstawiamy ogólne
wiadomości z zakresu budowy wózków widłowych. Nie ma sensu
opowiadać o wszystkich skomplikowanych układach, których i tak
trzeba się nauczyć podczas kursu w Centrum Szkoleń
http://www.centrumszkolen.net/kursy-na-wozki-widlowe/
Dlatego na naszym blogu skupimy się na omówieniu najważniejszych,
elementarnych wręcz części wózków widłowych – na pewno jest
to dobry sposób na przekazanie wiedzy początkującym operatorom i
kursantom w firmach szkoleniowych.
Po pierwsze mechanizmy
wózka można podzielić na dwie części: część jezdną i
część roboczą. Ta druga zawiera w sobie przechył masztu,
mechanizmy podnoszenia itd.
Wymieniamy teraz
najważniejsze elementy wózka jezdniowego. Pod spodem znajduje się
również kilka grafik przykładowych wózków.
- Przeciwwaga
- koła skrętne
- butla gazowa
- rama – podwozie
- kabina ochronna
- siedzisko operatora
- kierownica
- koła napędowe
- maszt zewnętrzny
- karetka wraz z widłami
Omówienie
budowy wózka
Jest to podstawowy
zestaw, który obowiązkowo musi posiadać każdy dopuszczony do
pracy wózek jezdniowy podnośnikowy. Z tej listy wynika, że
urządzenie musi mieć określone elementy. Wózki widłowe
odpowiedzialne są za podnoszenie i przewożenie różnych ładunków
– dlatego musi się w nich znajdować mechanizm podnoszenia.
Wiadomo, że operator wózka (chyba że jest to wózek zdalnie
sterowany lub sterowany z poziomu roboczego) musi mieć miejsce dla
siebie, fotel z kierownicą i przyrządami do sterowania –
najczęściej stosowanymi rozwiązaniami są w typ wypadku wajchy lub
przyciski. Kabina ochronna służy do zwiększenia bezpieczeństwa
operatora podczas pracy. Wózki wyposażone są również w dwie pary
kół – przednie stanowią siłę napędową urządzenia, tylne zaś
pozwalają na skuteczne i bardzo precyzyjne manewrowanie w celu
podniesienia i przewiezienia ładunku w wyznaczonym kierunku.
Co
jeszcze należy o budowie wózków widłowych wiedzieć?
Wiedza z zakresu obsługi
widlaków niezbędna jest, gdy szukamy pracy w zawodzie operatora
bądź magazyniera – jednak wtedy musimy również spodziewać się
wymagania od nas umiejętności konfesjonowania i magazynowania.
Najlepiej jest skończyć kurs na wózki widłowe http:1wjo.pl
Na stronie tej firmy szkoleniowej znajduje się bardzo ciekawa
oferta.
Wracając jednak do
kwestii budowy urządzeń transportu bliskiego, trzeba powiedzieć o
specyficznych rozwiązaniach stosowanych przez różnych producentów
wózków widłowych. Niezwłocznie po zakupieniu maszyny należy
zapoznać się z dokumentacją techniczno-ruchową, gdyż może
ona zawierać niezbędne do prawidłowej obsługi instrukcje. Poza
tym operator nie ma prawa korzystać ze sprzętu, jeśli wcześniej
nie pozna wszystkich dokumentów. Taki jest wymóg Urzędu Dozoru
Technicznego.
Mądrze i merytorycznie poprawny tekst, fajnie znaleźć w sieci miejsce, w którym ktoś stawia na jakość publikowanych artykułów.
OdpowiedzUsuńCiekawe info o wózkach jest również na stronie http://kariera-operatora.blogspot.com/2015/12/statecznosc-wozkow-jezdniowych-widowych.html
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńBardziej od wózków interesuje mnie system regałów który jest na magazynie, warto także wedlug mnie o tym stworzyć wpis aby wyjaśnić podstawy tego zagadnienia.
OdpowiedzUsuńmusze to przestudiować
OdpowiedzUsuńA właśnie macie sprawdzone sklepy skąd kupujecie części do wózków widłowych?
OdpowiedzUsuńNa stanowisko magazyniera często pracodowacy oczekują właśnie minimalnej wiedzy, dosłownie podstaw z budowy wózka widłowego. Powinniśmy je znać dla własnej satysfakcji no i wygody bo często(zazwyczaj w wózkach elektrycznych) przez byle błahostkę wózek przechodzi w tryb awaryjny i jeżeli mamy podstawową wiedzę, to łatwo jest samemu, bez pomocy technicznej przywrócić go do stanu używalności :) Mi dużo pomogły materiały takie jak https://internetnews.net.pl/czego-oczekuja-pracodawcy-zatrudniajacy-na-stanowisko-magazyniera/ które zmotywowały mnie właśnie do poznawania maszyny na której pracuje :0 Wiem, kobieta a jeździ na wózku widłowym ale lubię tą pracę :)
OdpowiedzUsuń